Total Pageviews

Wednesday, October 20, 2010

sakit ituu dugaan..


yess... sakit itu adalah dugaan yg agak besar lam idup niey kan..kan..kan?? sesungguhnye Allah menguji makhluk Nya dgan pelbaaagaaaii care... n one of them is SAKIT... xkira skit berat ke sakit ringan ke skt fizikal ke skt mental ker... uppsss... mental?? hehehehe... itu sume dugaan dan cabaran lam dunia yg hanya pinjaman semate2... so, hadapi lah dugaan ni dgn tabah...cahyok2...!!!

lately...aku ni asyk sakit jerrrr.... x putus2 penyakit dtd.... tp xpe lah... aku time jer.. sebb aku ase masih betuah n bsyukur sebb masih benafas lg... boley merasai nikmat idup didunia ni kan... ape lah sgt sakit ringan2 tu haa.. klo nk dbandingkan dgn owg yg skt thp kritikal an... alhamdulillah Ya Allah...

mesti korg pelik kan knp ak tuils cmni kan..kan..kan.. (klo x pelik tuuu sile wat2 pelik oke...*nak jugak pakseee..heee) senanye kan aku ad knal ngn pak cik tua (*kejam gyle pgil cam tu...) huhuhuh...oke laa aku pgil die atok..memandang kan die da tua aroun 60 aku ase laa... (*bukan encik atok okee)... aku pon xtaw cane lah boley ter chatting ngn si atok tu haa... mula2 igt die main2 jee pasal umur die.. rupa2 btol laa.. tu pon pas die citer sume kt aku.. yg plg kesian nye laa kan.. die ade pnyakit kanser hati tahap 2.. agk kritikal jugak laa... atok ni oke la... xde lah nk gedix2... cam atok ngn cucu la... wahahaha... kadg2 ble pk blk.. aku ni gyle ke hape chatting ngn owg tua kan.. dah la x kenal... tapi oke laa... bila dah kwn ngn atok tuu.. aku sedar... kite patot bsyukur ngn nikmat kesihatan yg kte ade skang... jgn asyik duk merungut jeee... kite mane taw... Allah tu maha berkuasa.. sekelip mate je Dia boley wt kite sakit or even meninggal skalipun.. semua nye di tanganNya.. subhanallah...


No comments:

Post a Comment